Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti Ofelos s.r.o., se sídlem Lidická 700/19, 602 00 Brno, IČO: 18020917, DIČ: CZ18020917, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 132595/KSBR vedeném u Krajského soudu v Brně, e-mail: info@ofelos.cz, telefonní číslo: +420 604 420 284 („My“ nebo „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících („Vy“ nebo „Kupující“), a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách [www.ofelos.cz] („E-shop“).

 

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde: http://www.femease.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.

 

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

 

Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které nám umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti. Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).

 

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v procesu Vašeho nákupu (v Objednávce), bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

 

I. NĚKTERÉ DEFINICE

1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;

2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, včetně ceny za jeho zabalení;

3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;

5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;

6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;

7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jenž umožňuje uchování těchto údajů a historii objednaného Zboží a uzavřených Smluv;

8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, tj. kupující;

9. Zboží je vše, co můžete na E-shopu nakoupit.

 

II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

1. Koupě Zboží je možná pouze prostřednictvím webového rozhraní E-shopu.

2. Při nákupu Zboží je Vaší povinností poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které nám poskytnete při objednání Zboží, budeme považovat za správné a pravdivé.

 

III. UZAVŘENÍ SMLOUVY

1. Smlouvu s Námi lze uzavřít pouze v českém jazyce.

2. Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internet, telefon atd.) si hradíte sami a neliší se od základní sazby, kterou jinak běžně platíte za použití těchto prostředků. Odesláním Objednávky vyjadřujete souhlas s využitím těchto prostředků.

3. Abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste vytvořili Objednávku. V Objednávce musí být:

informace o nakupovaném Zboží (Zboží vložíte do virtuálního košíku);

informace o Ceně, Ceně za dopravu, zvoleném způsobu úhrady Celkové ceny a způsobu doručení;

Vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail);

případně informace o délce trvání pravidelných či opakovaných dodávek Zboží (je-li relevantní).

4. Během sestavování Objednávky můžete údaje kdykoli kontrolovat a měnit. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Před odesláním Objednávky je nutné potvrdit, že jste se seznámili s těmito Podmínkami a souhlasíte s nimi (zaškrtnutím příslušného políčka).

5. Po odeslání Objednávky Vám na e-mail zašleme potvrzení o přijetí Vaší Objednávky. Součástí potvrzení bude rekapitulace Objednávky a znění těchto Podmínek. Tímto okamžikem dochází k uzavření Smlouvy.

6. Může však nastat situace, kdy Vám nebudeme schopni Objednávku potvrdit (např. zboží není k dispozici či jste objednali více kusů, než dovolujeme). Pokud taková situace nastane, dáme Vám o tom vědět a případně Vám zašleme novou nabídku. V takovém případě bude Smlouva uzavřena, jakmile tuto novou nabídku potvrdíte.

7. Pokud by v E-shopu nebo v Objednávce byla omylem uvedena zjevně chybná Cena (např. zjevně mimo obvyklé rozmezí, „překlep“ v počtu cifer atd.), nejsme povinni za tuto Cenu Zboží dodat, ani když jste obdrželi potvrzení Objednávky. V takovém případě Vás budeme neprodleně informovat a zašleme Vám novou nabídku. Pokud ji do 3 dnů od odeslání nepotvrdíte, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit.

8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost zaplatit Celkovou cenu.

9. Pokud máte Uživatelský účet, můžete objednávat i jeho prostřednictvím. Před odesláním Objednávky vždy zkontrolujte správnost a úplnost předvyplněných údajů.

10. V některých případech Vám můžeme poskytnout slevu na Zboží. Pro její uplatnění zadejte slevový kód (či jiný údaj o slevě) do příslušného pole v průběhu objednávání.

 

IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET

1. Registrovat Uživatelský účet můžete v E-shopu přes příslušný formulář.

2. Veškeré údaje, které zadáte při registraci, musí být správné a pravdivé, případně je aktualizujte v případě změny.

3. Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Obojí si prosím uchovejte v tajnosti. Nenese žádnou odpovědnost za případné zneužití účtu třetími osobami.

4. Uživatelský účet je osobní; není dovoleno přenechat jej k používání třetím osobám.

5. Jsme oprávněni Váš Uživatelský účet zrušit, pokud jej déle než 12 měsíců nevyužíváte nebo pokud porušíte své smluvní povinnosti.

6. Účet nemusí být dostupný nepřetržitě (např. z důvodu údržby).

 

V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

1. Cena Zboží je vždy uvedena na E-shopu a v Objednávce (včetně informace o DPH). V návrhu Objednávky je rovněž uvedena Cena za dopravu, popř. podmínky pro dopravu zdarma.

2. Celková cena se zobrazuje včetně DPH a veškerých poplatků.

3. Celkovou cenu požadujeme uhradit vždy po uzavření Smlouvy a před dodáním Zboží, pokud není výslovně dohodnuto jinak. Možnosti platby:

Bankovním převodem: Údaje k platbě Vám zašleme v potvrzení Objednávky. Celková cena je splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy.

Kartou online: Platba proběhne přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž se řídí obchodními podmínkami této brány dostupnými zde:

https://www.shoptetpay.com/wp-content/uploads/2025/01/Vseobecne-obchodni-podminky-Shoptet-Pay-Sluzeb_CZ_leden2025-1.pdf

Celková cena je splatná okamžitě.

Dobírkou: Hradíte při převzetí Zboží od dopravce.

Hotově při osobním odběru: Přímo na Naší provozovně při převzetí Zboží.

4. Po zaplacení Vám vystavíme Fakturu a zašleme ji v elektronické podobě na Váš e-mail, případně bude přiložena k Zboží a dostupná i v Uživatelském účtu.

5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází teprve úplným zaplacením Celkové ceny a převzetím Zboží. V případě platby bankovním převodem se za zaplacení považuje okamžik připsání peněz na náš účet, u ostatních plateb okamžik provedení platby.

 

VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

1. Způsoby doručení, z nichž si můžete vybrat:

Osobní odběr v Naší provozovně na adrese Lidická 700/19, 602 00 Brno;

Osobní odběr na výdejním místě (Zásilkovna, Uloženka);

2. Zboží dodáváme pouze v rámci České republiky (není-li dohodnuto jinak).

3. Doba dodání závisí na dostupnosti Zboží, zvoleném způsobu dopravy a platby. Předpokládanou dobu dodání Vám sdělíme v potvrzení Objednávky. Údaj o dostupnosti na E-shopu je orientační.

4. Při převzetí Zboží od dopravce prosím zkontrolujte, zda je obal neporušený. Pokud by vykazoval známky neoprávněného vniknutí, není Vaší povinností Zboží převzít. Neprodleně o tom informujte jak dopravce, tak Nás.

5. Pokud byste Zboží (vyjma případu dle bodu VI.4) bezdůvodně nepřevzali, není to považováno za porušení naší povinnosti Zboží dodat, ani za odstoupení od Smlouvy z Vaší strany. Můžeme však následně odstoupit od Smlouvy my, a to z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy.

6. Jestliže bude nutné Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem kvůli okolnostem na Vaší straně, uhradíte Nám náklady s tím spojené.

7. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází převzetím. Pokud jste Zboží nepřevzali ač jste tak mohli učinit, přechází nebezpečí na Vás v okamžiku, kdy jste převzít mohli.

8. Pokud nebylo Zboží označeno jako „skladem“ a uvedli jsme jen orientační dostupnost, pak Vás budeme informovat o případných zpožděních (např. z důvodu výpadku dodavatele).

9. Nebude-li možné Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí původní doby dodání (z jakéhokoli důvodu), můžeme My i Vy od Smlouvy odstoupit.

10. Zboží je běžně odesíláno do 3 pracovních dnů od odeslání objednávky. Běžná dodací lhůta je 7 pracovních dnů. V případě, že zboží nebude odesláno do 14 pracovních dnů, bude objednávka stornována.

 

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

1. Zaručujeme, že v okamžiku přechodu nebezpečí škody (bod VI.7) je Zboží bez vad, konkrétně že:

odpovídá popisu a vlastnostem, které jsme si dohodli, případně které jsou u Zboží uvedeny;

je vhodné k účelu, jež uvádíme, resp. k účelu pro Zboží obvyklému;

jakost nebo provedení odpovídá domluvenému vzorku či předloze (byla-li stanovena);

je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;

splňuje požadavky dané právními předpisy;

není zatíženo právy třetích osob.

2. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku (§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174) a zákona o ochraně spotřebitele.

3. V případě vady Zboží můžete uplatnit reklamaci zasláním e-mailu nebo dopisu na Naši kontaktní adresu (viz výše). Pro usnadnění lze využít vzorový formulář v Příloze č. 1 těchto Podmínek. Uveďte, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.

4. Pokud je vada podstatným porušením Smlouvy, můžete požadovat:

odstranění vady dodáním nového Zboží či dodáním chybějící části,

odstranění vady opravou Zboží,

přiměřenou slevu z Ceny,

odstoupení od Smlouvy.

5. Pokud je vada nepodstatným porušením Smlouvy, můžete požadovat:

odstranění vady (dodáním nového Zboží nebo opravou),

přiměřenou slevu z Ceny.

Pokud vadu včas neodstraníme či ji odmítneme odstranit, můžete rovněž odstoupit od Smlouvy.

6. Nemůžete odstoupit od Smlouvy (ani požadovat dodání nového Zboží), pokud není možné vrátit Zboží v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi. Výjimky (např. běžné použití při odhalení vady) jsou uvedeny v zákoně.

7. Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám potvrdíme, že jsme ji dostali, a sdělíme předpokládaný termín vyřízení. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se nedohodneme jinak.

8. Výsledek reklamace Vám oznámíme e-mailem. Pokud bude reklamace oprávněná, nahradíme Vám účelně vynaložené náklady (např. dopravu prokazatelnou účtenkou). Pokud dojde k výměně Zboží, jste povinni nám původní Zboží vrátit, přičemž náklady na vrácení v takovém případě hradíme My.

9. Pokud nakupujete jako podnikatel (IČO), jste povinni vadu oznámit a vytknout bez zbytečného odkladu (nejpozději do 3 dnů od převzetí).

10. Jste-li spotřebitel, můžete uplatnit práva z vad, které se projeví do 24 měsíců od převzetí.

11. Ustanovení o právech z vad neplatí, pokud:

je Zboží prodáváno za nižší Cenu kvůli vadě, pro niž byla nižší Cena sjednána;

vada vznikla běžným opotřebením, používáním nebo neodborným zásahem;

jde o použité Zboží s vadou odpovídající míře dosavadního používání;

to vylučuje samotná povaha Zboží.

 

VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

1. Odstoupení od Smlouvy znamená ukončení smluvního vztahu od počátku. Můžete tak učinit z důvodů a způsoby popsanými zde či v jiných ustanoveních Podmínek.

2. Jste-li spotřebitel, máte právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu podle § 1829 Občanského zákoníku. Lhůta běží od data převzetí Zboží (případně posledního kusu, pokud jde o více druhů Zboží či částí dodávky). V případě pravidelných a opakovaných dodávek běží lhůta ode dne převzetí první dodávky. Odstoupit lze jakýmkoli prokazatelným způsobem (doporučujeme e-mail). Pro tento účel můžete využít i formulář v Příloze č. 2 Podmínek.

3. Právo odstoupit bez udání důvodu se nevztahuje na případy vyjmenované v § 1837 Občanského zákoníku, zejména:

Zboží upravené na míru,

Zboží podléhající rychlé zkáze či nenávratně smíšené s jiným,

Zboží, které bylo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů jej nelze vrátit,

audio/video nahrávky či software s porušeným obalem,

noviny, periodika, časopisy,

digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, pokud byl dodán se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení, apod.

4. 14denní lhůta je zachována, pokud v jejím průběhu odešlete oznámení o odstoupení.

5. Při odstoupení Vám vrátíme Cenu nejpozději do 14 dnů od účinnosti odstoupení, a to na účet, z něhož jste platbu provedli (nedohodneme-li se jinak). Peníze však nevrátíme dříve, než nám Zboží předáte nebo prokážete, že jste je odeslali zpět.

6. Zboží nám prosím odešlete do 14 dnů od odstoupení. Náklady na vrácení Zboží hradíte Vy, pokud není odstoupení způsobeno Naším porušením Smlouvy. V takovém případě Vám uhradíme i tyto náklady, a to do výše odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.

7. Odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, pokud s ním budete nakládat jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Škodu můžeme vůči Vám uplatnit (započíst proti částce, která se Vám vrací).

8. Od Smlouvy můžeme odstoupit i My, pokud nám objektivně znemožňují plnění okolnosti, jež nemůžeme ovlivnit (např. Zboží se přestalo vyrábět), nebo pokud jste v Objednávce uvedli zjevně nepravdivé údaje. Pokud nakupujete jako podnikatel, můžeme odstoupit i bez udání důvodu.

 

IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

1. Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

2. Stížnosti řešíme prostřednictvím e-mailu: info@ofelos.cz. O vyřízení stížnosti Vás budeme informovat na Váš e-mail.

3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, www.coi.cz.

4. Platformu pro řešení sporů on-line na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů mezi Nami a Vámi, pokud jste spotřebitelé, z kupní smlouvy uzavřené elektronicky. Kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.evropskyspotrebitel.cz.

 

X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena zákonná práva spotřebitelů plynoucí z obecně závazných právních předpisů.

2. Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat e-mailem. Naše adresa je info@ofelos.cz, Vaše adresa je ta, kterou jste uvedli v Objednávce, nebo v Uživatelském účtu či kterou jste uvedli v jiné komunikaci s Námi.

3. Smlouvu lze měnit pouze na základě písemné dohody. Tyto Podmínky můžeme jednostranně měnit či doplňovat, avšak taková změna se netýká již uzavřených Smluv. V případě, že máte Uživatelský účet nebo Vám Zboží dodáváme opakovaně, na změnu upozorníme e-mailem nejméně 14 dnů před účinností změny. Pokud s novým zněním nebudete souhlasit, můžete Smlouvu (na opakované dodávky) vypovědět s dvouměsíční výpovědní dobou.

4. Neodpovídáme za škody ani prodlení způsobené vyšší mocí (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů aj.). Překážka trvá po dobu, kdy nám brání ve splnění povinnosti; pokud trvá déle než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.

5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci (Příloha č. 1) a pro odstoupení od Smlouvy (Příloha č. 2).

6. Smlouva (včetně Podmínek) je archivována v elektronické podobě, není však veřejně přístupná. Každopádně Vám vždy zašleme tyto Podmínky i rekapitulaci Objednávky na Váš e-mail, takže k nim budete mít přístup i bez Naší součinnosti.

7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 2. 2025 (upravte dle potřeby).

 

PŘÍLOHA Č. 1 – VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

 

(Vyplňte a odešlete tento formulář pouze v případě, že chcete reklamovat Zboží.)

Komu:

Ofelos s.r.o., Lidická 700/19, 602 00 Brno

E-mail: info@ofelos.cz

Oznámení o uplatnění reklamace (práva z vadného plnění)

Tímto oznamuji, že uplatňuji právo z vadného plnění (reklamace) následujícího Zboží:

Datum objednání: …

Datum obdržení: …

Číslo objednávky/faktury: …

Popis vady: …

Zvolený způsob vyřízení: … (opravou / výměnou / slevou / odstoupením od Smlouvy apod.)

Jméno a příjmení spotřebitele: …

Adresa spotřebitele: …

E-mail spotřebitele: …

Telefon: …

Datum: …

Podpis (pouze pokud je formulář zasílán v listinné podobě)

 

PŘÍLOHA Č. 2 – VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 

(Vyplňte a odešlete tento formulář pouze v případě, že chcete odstoupit od Smlouvy ve 14denní lhůtě bez udání důvodu.)

Komu:

Ofelos s.r.o., Lidická 700/19, 602 00 Brno

E-mail: info@ofelos.cz

Oznámení o odstoupení od Smlouvy

Tímto oznamuji, že odstupuji od Smlouvy o nákupu následujícího Zboží:

Datum objednání: …

Datum obdržení: …

Číslo objednávky/faktury: …

Jméno a příjmení spotřebitele: …

Adresa spotřebitele: …

E-mail (uvedený při Objednávce): …

Telefon: …

Číslo bankovního účtu pro vrácení peněz: …

Datum: …

Podpis (pouze pokud je formulář zasílán v listinné podobě)